czwartek, 27 listopada 2014

Zwiększ swoją produktywność dzięki metodzie POMODORO


Masz poczucie, że twój czas marnujesz na mało produktywne rzeczy? Masz problem z koncentracją? Nie wiesz jak skupić się na jednym zadaniu?
Przedstawiam Ci pewną nietypową technikę, dzięki której wzrośnie twoja wydajność.  Tym samym będziesz mógł wykonać więcej zadań w krótszym czasie.



Sam osobiście wypróbowałem ją wiele razy i muszę przyznać, że daje niezłego kopa. Na dłuższą metę trochę wyczerpuje, dlatego proponuję ją stosować od czasu do czasu.
Metodę wymyślił pewien Włoch Francesco Cirillo. Jako ciekawostkę nadmienię, że owa technika została nagrodzona w 2012 roku przez Newsweek w konkursie „Get Smarter”.


Jak to wygląda w praktyce?
Będziemy potrzebowali:
  • Listę zadań
  •  Minutnik (taki który używa się w kuchni) ja używam tego w telefonie.





Maksymalnie wykorzystaj 4 cykle po 25 minut. Następnie zrób sobie 30 minutową przerwę, którą koniecznie przeznacz na relaks. W końcu Ci się należy po tak intensywnej pracy.
Po tak długiej przerwie możesz ponownie rozpocząć cztery cykle po 25 minut.
Jak należy wykorzystać czas podczas 5 minutowych przerw?

Zaleca się, aby odejść na chwilę od swojego miejsca pracy. Wstań, przejdź się albo wykonaj kilka ćwiczeń przy biurku aby poprawić krążenie. Postaraj się nie myśleć o bieżącej pracy. Jeśli pracujesz w domu możesz na przykład wstawić pranie, umyć naczynia, wyprasować koszulę, posprzątać biurko.

Dodatkowe informacje:
  • Technika jest bardzo skuteczna, ponieważ pozwala skupić się całkowicie na zadaniu wiedząc, że to tylko 25 minut.
  • Chętniej będziesz wykonywał zadania, które odkładasz w nieskończoność (najtrudniej jest zrobić pierwszy krok).
  •   Z metody tej możesz korzystać w każdym miejscu (w końcu zawsze masz telefon pod ręką).
  • Nauczysz się w ten sposób określać czas. Postaraj się podzielić zadania na 25 minutowe interwały. Na początku będzie to trudne, ale zobaczysz, po jakimś czasie dojdziesz do wprawy.
  • Nauczysz się relaksować, a w konsekwencji będziesz mniej rozdrażniony,
  •  Poprawisz swoją wydajność, polepszy się twoje samopoczucie, a do tego wzrośnie twoja samoocena.


Przydatne aplikacje:













Zachęcam do pozostawienia komentarza.
Jeśli podoba Ci się wpis, to możesz dać lajka :), albo udostępnić na swoim wallu. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Artur

2 komentarze:

  1. Arturze!
    To niesamowite, nawet jakby prawo przyciągania.
    Od wczoraj stosuje ta technikę o której piszesz.
    Pomodoro. Bardzo lubię czytać codziennie kilka blogów związanych z rozwojem osobistym, i na jednym z nich znalazłam wpis sprzed wielu miesięcy poświęcony tej technice. spodobała mi się, i od razu ja zastosowałam.
    Dziś rano tak wlanie uczyłam się języka obcego, później będę tak pracować, bo mam dziś troszkę pracy do wykonania.

    Jak długo jesteś w stanie stosować te interwały?
    Czy zauważasz, ze z każdym dniem, tygodniem Twoja koncentracja wzrasta oraz umiejętność stosowania wiece takich interwalów?
    Jak wygląda umiejętność relaksu, i spokojnej bez interwalu rozmowy z ludzi? ciekawe, czy umysł nie przyzwyczaja się aż nad zbyt bardzo...

    Pozdrowienia, Ewa

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć Ewa, dziękuję za Twój komentarz.
    Ja wykorzystuję tę metodę sporadycznie, tylko i wyłącznie przy dużych projektach, które należy podzielić na mniejsze kawałki. W innych przypadkach w ogóle mi się nie sprawdza.

    Za to odkryłem niedawno inne narzędzie, które jak na razie sprawdza się bez zarzutów. Zastąpiło mi inne przydatne narzędzie w zarządzaniu, a mianowicie "żółte karteczki" (Sticky Notes) z Windowsa.
    Mam na myśli Trello.
    Gdyby ktoś szukał, to podaję adres do sklepu.
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.trello&hl=pl

    Działa również jako wtyczka do Chrome.

    PS. Może kiedyś coś naskrobię w tym temacie na blogu.

    Pozdrawiam.
    Artur

    OdpowiedzUsuń