poniedziałek, 23 marca 2009

Własny biznes

Czas w końcu zacząć działać i zrobić coś konkretnego, postawić kolejny krok.

Ostatnio zaglądnąłem do mojego pierwszego posta i aż się zdziwiłem jak wiele rzeczy, które zaplanowałem, urzeczywistniło się. Po raz kolejny potwierdza się to, jak wielką wartość ma spisywanie postanowień.

W niedalekiej przyszłości planuję otworzyć swój własny biznes. Piszę w niedalekiej, ponieważ że życie potrafi płatać różne figle. Jestem poprawnym optymista i wierzę, że może się to stać niebawem
Jedyną obawą, że może się to opóźnić jest czas, a konkretnie jego brak. Wierzę, że każdy biznes może odnieść sukces, trzeba go tylko odpowiednio zaplanować.
Postanowiłem, że będę dzielił się z Wami swoimi przygotowaniami do tego celu. Proszę Was również o wsparcie.

W mojej głowie kłębi się mnóstwo pomysłów, nie raz mam z tym problem, żeby to wszystko gdzieś spisywać. Przerost nowych idei może czasami przeszkadzać w realizacji postanowień.
Zdałem sobie ostatnio z tego sprawę i postanowiłem coś z tym zrobić.

Wierzę, ze pisanie tutaj, na moim blogu przyczyni się do poprawy moich niedociągnięć. Mam na myśli niedostateczny perfekcjonizm.

Z jednej strony mam pewne obawy, czy pisanie tu o moich pomysłach nie przyczyni się do tego, że będą one wykorzystane przez inne osoby.
Z drugiej zaś, liczę na Wasze komentarze, które z pewnością będą inspirowały mnie do dalszych działań.

Cały czas pracuję nad technicznymi aspektami tego bloga. Nie jestem zbytnio zadowolony z formy, w jakiej wyświetlają się moje posty. Chciałbym je jakoś uporządkować tematycznie oraz zmienić kolejność wyświetlania. Jednym słowem odczuwam lekki chaos. Dlatego liczę na Waszą opinie i pomoc.

Cały czas szukam osób, które chcą się rozwijać, ludzi, z którymi mógłbym pracować w przyszłości.
Biznes, który chcę stworzyć zaangażuje setki, jeśli nie tysiące ludzi w każdym wieku.
Jeżeli chcesz być pierwsza/y i przyłączyć się do tej działalności, to zachęcam do czytania i dzielenia się swoimi pomysłami, spostrzeżeniami.

Do rzeczy.
Zapewne zdajecie sobie sprawę, że wielkimi krokami nadchodzi nowa era, era informacji (określana zamiennie erą wiedzy, trzecią falą).

Owa era wiedzy stworzy nowe warunki funkcjonowania organizacji. Zastąpi ona wcześniejszą erę przemysłową, w której to nie człowiek, ale narzędzia odgrywały istotną rolę w rozwoju przedsiębiorstw. Konsekwencją tego procesu jest coraz większa rola, jaką wiedza, twórczość i zasoby niematerialne odgrywają w gospodarce i biznesie. Firma analityczna Gartner przewiduje, iż do 2007 roku aż 75% całkowitego wzrostu produktywności przedsiębiorstw będzie efektem zarządzania wiedzą i usprawnień w pracy opartej na wiedzy (knowledge work).(Strojny 2004)


Warunkiem koniecznym sprawnego funkcjonowania systemu zarządzania wiedzą jest
oparcie się na wydajnych rozwiązaniach informatycznych. Zadaniem infrastruktury technologicznej jest przede wszystkim wspomożenie komunikacji międzyludzkiej, poprzez np. rejestracje komunikacji miedzy ludźmi, gromadzenie zapisów, klasyfikacje treści oraz wyciąganie wniosków. Poczta elektroniczna, dzielenie danych, współprojektowanie czy też wideokonferencje są codziennością w wielu przedsiębiorstwach. Wydaje się również, że w najbliższej przyszłości spotkania w rzeczywistości wirtualnej nie będą dla nikogo stanowiły już zaskoczenia.

I właśnie w tych powyższych aspektach upatruję wielką szansę rozwoju swojego biznesu.

Na razie to tyle, więcej już niebawem.

Pozdrawiam.
Artur

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz