niedziela, 11 stycznia 2009

Twoje oczekiwania.

Pamiętam czasy, kiedy stawiałem niektórych ludzi za wzór. Takich, którzy mieli ogromny wpływ na moje życie. Mój nauczyciel, mój były szef, kilku kolegów z pracy. Ceniłem ich za to, co osiągnęli w swoim życiu w tamtym czasie. Patrzyłem na nich poprzez perspektywę tego, co mogę jeszcze osiągnąć w życiu, postępując tak jak oni. Jaką należy przyjąć postawę, aby być szanowanym, aby mieć uznanie, aby inni ludzi poświęcali Ci należytą uwagę.
Musze przyznać, że przebywając z nimi czułem się nieswojo, byłem czasami zdenerwowany, serce zaczynało szybciej bić, pociły się ręce.

To było jakieś 8 lat temu. Przypisywałem im wtedy te wszystkie nadludzkie moce i próbowałem je zaszczepić w swoim umyśle postępując tak jak oni. Wykonywałem wszystkie ich polecenia, wierząc, że robiąc to stanę się takim jak oni.

Dobrze odrobiłem swoje lekcje z mojego życia, a doświadczenie, które z nich wyniosłem stało się moją siłą. W momencie, kiedy to zrozumiałem, poczułem się świetnie.
Dziś jestem pewniejszy siebie, częściej wsłuchuje się w swój „wewnętrzny głos” ufam bardziej swojej intuicji.
Dziś tacy ludzie jak oni, z których brałem przykład stali się w moich oczach, takimi samymi ludźmi jak ja. Nie mają już takiej samej mocy jak kiedyś. Widzę ich jako normalnych ludzi, którzy też popełniają błędy. Jaką nową było to dla mnie rewolucją, niesamowite.

Więc, jakie Ty masz oczekiwania od innych?

Oczekujesz, że inni będą doskonali?
Oczekujesz, że inni wykonają Twoje zadania ze 100% dokładnością?
Karzesz im powtórzyć pracę, którą nie wykonali zgodnie z Twoimi standardami?
Więcej krytykujesz niż chwalisz?
Więcej zauważasz braków, zamiast się skupić na tym, co osiągnęli?
Zarządzając ludźmi tworzysz „listy kontrolne”, dążąc w ten sposób do doskonałości?

Pomyśl przez chwilę, jeżeli odpowiedziałeś sobie pozytywnie na którekolwiek z przedstawionych wyżej pytań, może powinieneś zastanowić się nad swoimi zamiarami? Co tak naprawdę chcesz przez to osiągnąć?

Wysokie oczekiwania są dobre pod jednym warunkiem, kiedy są realne i elastyczne. Ludzie popełniają błędy, od czasu do czasu mają słabsze chwile. Taka wiedza rodzi siłę i jest nauką zrozumienia ludzkich zachowań.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz